- Jeg blev rasende. Jeg blev simpelthen så tosset. Flere af de andre passagerer i metroen reagerede også, fordi det var absurd.
Sådan lyder det fra Karin Cairoli fra Frederiksberg. Hun har netop fået en bøde på 750 kroner for en rejse fra Frederiksberg til Københavns Lufthavn. En rejse, hun betalte det korrekte beløb for: 36 kroner.
Historien er, at Karin først kørte med bus fra hjemmet til metroen. Til den tur købte hun en 2-zoners grundbillet til 24 kroner. Da hun skiftede til metroen, ville hun købe en tillægsbillet på 12 kroner.
I farten fik hun dog købt en børnebillet, der også koster 12 kroner.
- Jeg kører ikke så tit med metro, og jeg så bare, at billetten kostede 12 kroner, siger hun til TV 2 Lorry.
Karin Cairoli har altså betalt 36 kroner for en rejse, der koster 36 kroner.
Men hun havde købt en forkert billet, og det blev pointeret af metro-kontrolløren, som ikke bar over med hende.
- Han sagde: 'Den går ikke. I realiteten skylder du mig ikke noget, men du får en bøde alligevel', siger Karin Cairoli.
Hun prøvede at tale sin sag, men lige lidt hjalp det, og i dag føler hun sig uretfærdigt behandlet.
- Jeg havde betalt nøjagtig det beløb, jeg skulle. Jeg prøvede ikke at snyde nogen. Jeg er ikke sådan en, der snyder. Jeg kom bare til at trykke på en børnebillet i stedet for en tillægsbillet, siger hun.
Karin Cairoli har efter episoden skrevet et læserbrev i Berlingske om episoden. Hun har endnu ikke betalt sin bøde.
- Jeg giver dem lige nogle dage. Jeg vil gerne høre, hvad de siger. Men hvis de holder fast i kravet, må jeg jo betale.
Hos Metro Service, der er metroens driftsoperatør, anbefaler man Karin Cairoli at sende klage.
- Vores stewarder kan ikke stå og sagsbehandle i metroen. De er nødt til at følge reglerne. Men jeg synes, Karin skal sende en klage via vores hjemmeside, og så vil sagen blive vurderet konkret, siger kommunikationschef Jette Clausen mandag til TV 2 Lorry.
Hun vil ikke udtale sig om, hvorvidt en klage vil føre til, at bøden bliver sløjfet.